Information

Pr. maks.:0.00Temperatura:2.0 HRmax:(%)HRavg(%)
Kalorie:kcalPodjazdy:2661mRower:Apollo
Trasa:
Bradford - Brighouse - Huddersfield - Holmfirth - Holme Moss - Glossop - Snake Pass - Castleton - Winnats Pass - Chapel en le Firth - Hayfield - Glossop - Stalybridge - Huddersfield - Brighouse - Bradford

Peak District – wyżyna w centralnej i północnej Anglii, w południowej części Gór Pennińskich, położona głównie w północnej części hrabstwa Derbyshire, ale obejmująca swoim zasięgiem także Cheshire, Greater Manchester, Staffordshire oraz South Yorkshire i West Yorkshire.

Większa część wyżyny stanowi park narodowy (Peak District National Park), który można podzielić na dwie części: północną, tzw. Dark Peak, gdzie dominuje krajobraz rozległych wrzosowisk oraz na część południową, tzw. White Peak, której podkład stanowi głównie wapień. Powierzchnia parku wynosi 1404 km². Park został utworzony w 1951 roku i jest pierwszym parkiem narodowym, który powstał w Wielkiej Brytanii.

Pierwszy w Wielkiej Brytanii długodystansowy szlak turystyczny (Pennine Way o dł. 431 km) rozpoczyna się w Edale - miejscowości położonej w samym centrum Peak District.

Większe miasta w pobliżu: Manchester i Sheffield.

Zrodlo: Wikipedia

Zimno oraz strome podjazdy charakteryzowaly moja wycieczke. Peak District jest jednym z kilku moich ulubionych miejsc gdzie lubie jezdzic, aczkolwiek w tym roku nie mialem za wiele okazji by sie tam pojawic wiec postaralem sie nadrobic zaleglosci. Pierwszy podjazd na Holme Moss, drugi na przelecz Snake Pass, kolejny i jednoczesnie najciezszy zaraz po wyjezdzie z Castleton. Stromy i dlugi podjazd wycisnal ze mnie siodme poty ale udalo sie wjechac bez zatrzymania. Na ta gorke wjezdzalem drugi raz w zyciu a w zasadzie pierwszy gdyz rok temu mialem problemy z przerzutkami i musialem rower wprowadzac co nie wygladalo za ciekawie.
Nastepny podjazd mial miejsce miedzy Chapel le Firth a Glossop a ostatni miedzy Stalybridge a Huddersfield.
Niestety szybko zapadajacy zmrok oraz przenikliwe zimno raczej wplyna na to iz musze skrocic sobie weekendowe trasy.
Ponizej kilka zdjec

Holme Moss

Snake Pass, Peak District, UK

Ladybower Reservoir, Peak District

Speedwell Cavern, Castleton, Peak District

Winnats Pass, Castleton, Peak District, UK

Do konca nie jestem pewien, ale jakby tak sie zastanowic to pewnie kilkanascie tysiecy lat temu cala wyspa byla porosnieta lasem. A skoro teraz go nie ma to chyba sam nie wyparowal ;)
Krisstof
- 00:04 czwartek, 11 listopada 2010 | linkuj
Chcesz powiedzieć, że na tych wszystkich wzgórzach były lasy? Niesamowite jak destrukcyjną siłę ma człowiek... nie to, żeby teraz brzydko to wyglądało ;]
Platon
- 06:59 środa, 10 listopada 2010 | linkuj
Platon - Wymagajaca, to fakt, ale ja juz sie do tych gorek przyzwyczailem

kundello21 - zalesiaja, na jednym ze zdjec cos tam widac :)

niradhara - Brak lasow jest skutkiem rewolucji agrarnej kilka wiekow temu. Poza tym Anglicy zawsze byli potega morska i zuzywali sporo drewna na jednostki plywajace.
Obecnie realizowany jest projekt przywrocenia lasow lisciastych, ktore maja zastapic mniej wartosciowe lasy sosnowe.
Krisstof
- 00:31 środa, 10 listopada 2010 | linkuj
Liczba przewyższeń robi wrażenie, ja w tym roku tylko raz zrobiłem więcej. Wymagająca trasa.
Platon
- 08:32 wtorek, 9 listopada 2010 | linkuj
Też miałem o to zapytać:)
"Kamyczki" za to fajne...

Gdyby tak zalesili te góry, to byłoby super
kundello21
- 07:59 wtorek, 9 listopada 2010 | linkuj
Dziwnie wyglądają takie bezleśne góry. Czy zawsze tam tak było czy wszystko zostało wycięte przez człowieka?
niradhara
- 06:13 wtorek, 9 listopada 2010 | linkuj

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa losie